søndag 8. mars 2015

Prosjekt Pt5

2015 er året hvor lageret av sokkegarn skal slankes. Derfor har jeg samlet alt jeg har av Pt5, både hele nøster og små rester, i en bærepose. Dette skal bli til fine sokker :)
Jeg strikker først opp de hele nøstene som bunnfarge eller ensfargede sokker. Så får de siste restene bli stripesokker.

Her er noe av innholdet i posen. Jeg hadde allerede laget et par eller to da dette bildet ble tatt. Først ut var disse:

Mønsteret heter Gråpus designet av Wenche Roald. Sokkene er allerede flyttet til Mette i Lier.

Deretter strikket jeg disse 3 parene. Det er moro å få noe ut av det som så ut som en bærepose med litt triste farger. Synes fargene ble finere sammen enn jeg hadde trodd på forhånd.

Disse heter Lovises Hønsesokker og er fra Bitta Mikkelborg sin sokkebok. Fantastisk bok med mange flotte oppskrifter.

Så ble det et par vanlige Mariussokker....

Dette mønsteret heter Merenkulija eller "Sjøfarer" og er designet av Tiina Kuu. Hun er en finsk designer. Mønsteret er gratis på Ravelry. Tina har flere fine mønstre på Ravelry. Hun har laget flotte sokker for litt tykkere sokkegarn. Egentlig er dette et mønster til herresokker og i tykkere garn enn Pt5, men disse ble akkurat passe til middels stor damefot.

Til og med det hvite garnet i disse sokkene er fra posen med Pt5 :)

Ingen kommentarer: